2015年6月5日 星期五

端午節.灰水糉 口述歷史

2012年6月24日
過去多年,靚媽都會自己裹糉的,
不過近年年紀大,不讓她裹了。

今天端午節收到靚嫂自己裹的

靚公在米香酒樓買的大大

還有桃媽裹的一口


酒樓買的大
,不知用什麼葉,那麼大又不像竹葉。


很大隻,味道雖不錯,但仍至愛住家


桃媽真有心思,一口鹼水,細細粒,易入口,



今天跟靚媽談起鹼水,又有故事聽。

我靚媽說灰水比鹼水稯好吃及有益,
從前會把園中的龍眼樹枝收集,(其他果樹枝也可以)
清理乾淨炭爐,將樹枝燒成灰燼。
用篩子將未成灰燼的樹枝篩出,
在篩子上放蚊帳布,將灰燼放在上,
在灰燼上澆水,然後好像做豆漿一樣,
擠出水份,濃度不可太稀,用來浸糯米。
製作過程和鹼水糉一樣,只是用灰水來混合糯米。
時,中心放一支蘇木,紅色的,
(可在藥材舖買,像木頭一樣,回來砍成小枝)
小時候只顧吃,從沒有查問那是什麼,
一直當它是拜神用的香下部份木枝,
真相在今天揭開了。

水份
混合了炭灰成鹼性,

比起坊間的鹼水,天然有益很多。
我靚媽說所需炭灰,
要好像6磅袋裝砂糖那樣大袋,
混出來的灰水濃度才合用。

灰水的顏色真的是比較灰。





 

14 則留言:

  1. 我端午節早餐食粽, 應節!

    回覆刪除
  2. 原來如此, 咁枝木支代表什麼呢? 照計應該唔食得的吧?!

    回覆刪除
  3. 原來係咁,多謝分享.

    回覆刪除
  4. 多謝分享,原來係咁

    回覆刪除
  5. 原來包粽都咁大學問,以前d人很講究啊!

    回覆刪除
  6. 我都有食過你講既灰粽, 原來個歷史係咁既, 謝謝分享. ^^

    回覆刪除
  7. 確是有此古法,沒用化學劑!

    回覆刪除
  8. DIY更係好嘢嚟啦, 俾自己食嘛, 街買的都是求財, 唔會理你健康否.

    回覆刪除
  9. 肥丁手工坊 Beanpanda Cooking Diary2012年6月28日 晚上9:49

    這個方法真好,謝謝分享

    回覆刪除
  10. 靚芒,
    -我以前有個Auntie都興包一口糭. ...一口糭好似係某鄉下d傳統食品黎.
    -我覺一口糭好'的色"所以都會食.

    回覆刪除
  11. 天然... I like it...

    回覆刪除
  12. 唔該~可唔可以去我個BLOG睇睇呀??

    回覆刪除